![pedis-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-pedis-el.png?itok=of4rr8XV)
Επιλογής
Επιλογής
ΓΑΛΑΝΗ ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Το μάθημα απευθύνεται στους φοιτητές και τις φοιτήτριες και των δύο Τμημάτων της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων & Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής). Σκοπός του μαθήματος είναι, χρησιμοποιώντας ως έναυσμα κείμενα και πηγές από το γαλλόφωνο τύπο και το διαδίκτυο (επιπέδου Β1-Β2), οι φοιτητές/τριες να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους με έμφαση στη βασική ορολογία του αντικειμένου των σπουδών τους. Κατ’ επέκταση να καταστούν ικανοί/ικανές να επικοινωνούν αποτελεσματικά σ’ ένα γαλλόφωνο περιβάλλον και να μελετούν τη γαλλόφωνη βιβλιογραφία τη σχετική με την Πολιτική Επιστήμη και τις Διεθνείς Σχέσεις, την Κοινωνική Πολιτική και την Εκπαιδευτική Πολιτική.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Ανάπτυξη της ικανότητας για επικοινωνία στη Γαλλική γλώσσα
Ανάπτυξη της χρήσης του διαδικτύου για αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
Ανάπτυξη της ικανότητας για ομαδική εργασία
Καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Το μάθημα περιλαμβάνει μια σειρά άρθρων που σχετίζονται με την πολιτική επιστήμη και τις διεθνείς σχέσεις, την κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη μετανάστευση και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εξασκηθούν οι φοιτητές στην κατανόηση κειμένου και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου μέσω επιχειρημάτων στη Γαλλική γλώσσα. Μέσα από την διαπραγμάτευση των άρθρων, οι φοιτητές θα διδαχθούν τις μορφοσυντακτικές δομές και τα γραμματικά φαινόμενα της ξένης γλώσσας και παράλληλα θα αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους με έμφαση στην ορολογία του αντικειμένου των σπουδών τους.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
|
https://www.francaisfacile.com/exercices/exercice-francais-2/exercice-francais-36687.php |
Les adjectifs possessifs
|
http://www.lefrancaispourtous.com/adjectifs_demonstratifs.htm https://www.bonjourdefrance.com/exercices/les-adjectifs-possessifs.html |
|
https://www.francaisfacile.com/exercices/exercice-francais-2/exercice-francais-31128.php
|
|
https://www.podcastfrancaisfacile.com/cours/passe-compose-avec-avoir-lecon-de-base.html |
|
https://www.francaisfacile.com/exercices/exercice-francais-2/exercice-francais-9508.php |
|
https://droit-finances.commentcamarche.com/faq/42850-lettre-de-candidature-exemple-de-lettre-gratuit
|
|
https://la-conjugaison.nouvelobs.com/regles/conjugaison/futur-simple-de-l-indicatif-7.php |
|
http://etudiant.aujourdhui.fr/etudiant/info/exemple-de-lettre-de-motivation-pour-un-master.html |
|
|
|
Bassi C. & Sainios A.-M. (2005). Administration.com, Paris : CLE International.
|
|
|
|
https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies_fr
|
|
https://www.iom.int/fr/la-migration-dans-le-monde
|
Πρόσωπο με πρόσωπο
Η οργάνωση του μαθήματος (πχ. Ανακοινώσεις, πρόσθετο ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό, επιλογή/υποβολή/βαθμολόγηση εργασιών κλπ.) γίνεται μέσω της χρήσης ΤΠΕ και στηρίζεται κυρίως στην αξιοποίηση του e-class.
Σε ορισμένες παραδόσεις γίνεται χρήση υπολογιστή και projector καθώς και του διαδικτύου για την προβολή πολυμεσικών παρουσιάσεων, βίντεο κλπ.
Η βαθμολογία καταχωρείται με τη χρήση της εφαρμογής classweb (https://e-secretary.uop.gr/classweb/).
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
13 εβδ. Χ 3 ώρες = 39 ώρες |
Ομαδική ή ατομική εργασία |
3 εβδ. Χ 3 ώρες Χ 1,5 = 13,5 ώρες + 3 ώρες = 16,5 ώρες |
Προφορική παρουσίαση |
1 ώρα επαφής + 3 ώρες προετοιμασίας = 4 ώρες |
Τελικές εξετάσεις |
13 εβδ. Χ 3 ώρες Χ 1,5 = 58,5 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος |
118 ώρες |
Η αξιολόγηση γίνεται στη γαλλική γλώσσα με βάση την ακόλουθη διαδικασία:
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Προαιρετική ομαδική ή ατομική εργασία και προφορική παρουσίασή της που δίνει ένα bonus στην τελική βαθμολογία των γραπτών εξετάσεων 20%.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι ο/η φοιτητής/τρια να πάρει προβιβάσιμο βαθμό (τουλάχιστον 5) στις γραπτές εξετάσεις. Σε αντίθετη περίπτωση, στην τελική βαθμολογία του/της δεν συνυπολογίζεται η ομαδική ή ατομική εργασία. Κατοχυρώνεται, ωστόσο, η βαθμολογία αυτή για την αμέσως επόμενη εξεταστική περίοδο στην οποία θα συμμετάσχει.
Προτεινόμενη βιβλιογραφία:
Antoniadis, V. & Douillard, M.-L. (2009). Prépadelf B1 Grammaire, Athènes : Trait d’union.
Bassi C. & Sainios A.-M. (2005). Administration.com, Paris : CLE International.
Bescherelle (1997). La Conjugaison pour tous, Paris : Hatier.
Βλάχου, Μ. & Γκούσιος, Χ. (2015). Le Français sur objectifs spécifiques: Les voyages d’un diplomate, Αθήνα: εκδόσεις daVinci.
Bourgeois R. & Terrone P. (2004). La France des institutions, Le citoyen dans la nation, Grenoble : PUG
Δελόπουλος Γ. (1988). Ελληνογαλλικό Λεξικό, Οικονομικό, Νομικό, Διπλωματικό, Αθήνα: Γλώσσα.
Grégoire M. & Thiévenaz O. (2001). Grammaire progressive du français avec 500 exercices, niveau intermédiaire (version grecque), Athènes : CLE International.
Le Micro Robert Poche (1992). Dictionnaire de langue française, Paris : Dictionnaires Le Robert.
Lust C. & Pantelodimos D. (1995). Γαλλοελληνικό λεξικό, Αθήνα : Librairie Kauffmann.
Παντελοδήμος Δ. & Καιτέρης Κ. (2002). Ελληνογαλλικό λεξικό, Αθήνα: Librairie Kauffmann.
Penfornis J.-L. (2018). Vocabulaire progressif du français des affaires, niveau intermédiaire, Paris : CLE International.
Διαδικτυακοί τόποι:
https ://www.touteleurope.eu/actualite/l-education-et-la-formation-dans-l-union-europeenne.html
École Nationale d’Administration
https ://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/france_fr
La Francophonie
https://www.francophonie.org/Le-francais-dans-les-relations.html
https ://www.lemondepolitique.fr/culture/politique-sociale.html
Le site officiel de l’administration française
Organisation Internationale pour les migrations